Previous Page  3 / 20 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 3 / 20 Next Page
Page Background

Cari Affiliati,

ci avviciniamo alla conclusione di un anno straordinario, ricco di occasioni colte e di risultati raggiunti con impegno

e spirito di Squadra. Un 2017 che ha visto One Express crescere considerevolmente rispetto all’anno precedente,

grazie alla grande professionalità ma soprattutto alla sinergia delle oltre 120 Aziende che animano il Network.

Tante sono le attività che hanno costellato questo secondo semestre: un nuovo ciclo formativo della One Express

Academy, volto a riconoscere ed evidenziare le peculiarità distintive delle Risorse Umane ma anche a rafforzarne

le competenze operative; la presentazione del Servizio Gruppo d’Acquisto, uno strumento innovativo creato

con il precipuo scopo di favorire la semplificazione ed il vantaggio economico, destinato a perfezionarsi sempre

più nel segno della collaborazione tra i suoi aderenti; l’ampliamento dei servizi di consulenza, pensati per supportare

l’adeguamento normativo del nostro Network.

Se quest’anno abbiamo cercato di diffondere la filosofia della nostra struttura imprenditoriale, l’anno a venire ci riserverà

tante nuove occasioni di aggregazione. La nostra forza risiede nelle Persone e nel loro affiatamento: lo dimostra

questa Convention di novembre e ne hanno dato prova le motivanti Riunioni d’Area svoltesi nel mese di ottobre.

Al centro di tutto resta la Qualità: il valore aggiunto che ci permette di fare la differenza e che, tramite la Formazione

e il costante aggiornamento, rende i nostri servizi altamente performanti e competitivi.

Lettera del Presidente

Letter from the Chairman

Claudio Franceschelli

Squadra che vince, cresce

Growing company, winning team

Dear Members,

we are approaching the end of an extraordinary year, full of opportunities taken and achievements reached through

commitment and Team spirit. The year 2017 saw One Express grow considerably over the previous year thanks

to its great professionalism but above all to the synergy with the over 120 companies that enliven the Network.

Several activities have taken place during this second semester: a new educational cycle of the Academy, aimed

at recognizing and highlighting the distinctive features of Human Resources, but also at strengthening their operational

skills; the presentation of the Buying Group Service, an innovative tool created with the primary aim of facilitating

the simplification and the economic benefit, which is meant to be further improved thanks to the collaboration among

its members; the upgrade of consulting services, designed to support the regulatory adaptation of our Network.

This year we have tried to spread the philosophy of our business structure and the year ahead will hold us many new

opportunities for aggregative models. Our strength lies in our People and their synergy, as shown in the Convention

held in November and during the inspiring Area Meetings held in October.

Quality is at the heart of everything: it is the added value that allows us to make the difference and that, through

training and constant updating, makes our services high performing and competitive.